Apr 27, 2018

# Life

Pesanan Seorang Abah ❤️️


Assalamualaikum &Hi readers ❤️️

Sepanjang ika pergi belajar ulang alik ke kolej. Abah yang selalu hantarkan. So, setiap hari. Ada saja pesanan yang abah akan pesan untuk ika. Bayangkan satu pesanan tu panjangnya dari start kereta sampai la depan kolej. Ada satu pesanan yang ika nak share dalam blog ni. 

Bukannya apa. Yang ika nak share ni mungkin bermanfaat buat pembaca jugak. Yang pesanan lain tu biar ika simpan sendiri buat diri ika. Untuk perbaiki diri dan jadikan peringatan untuk akan datang. 


Abah pesan: 

"Kakak. Nanti hang ada anak. Tak kisah la anak perempuan atau anak lelaki. Jangan malu untuk peluk anak hang.Jangan malu untuk tunjukkan kasih sayang kita melalui perbuatan selain dari percakapan sayang itu sendiri. Kenapa? Sebab anak anak ni akan rasa lebih kasih sayang itu. " 

Ringkas. Padat. Bermakna. 

Mungkin sekarang. Ika tak dapat nak praktik kan apa yang abah ika pesan sebab ika tak ada anak lagi. Nanti ika mungkin akan faham kenapa abah ika pesan mcm ni bila ika dah ada anak. Iya. Tak dapat dinafikan ada sesetengah anak. Nak peluk parents pun malu. Mungkin sebab tak biasa. Tapi apa nak di malukan. Mak ayah kita sendiri kot. 

Ika ada google something and i found this article : Hebatnya Kuasa Pelukan
                                                                                   Kepentingan Cuddle Time
                                                                                            12 Keajaiban Pelukan Seorang Ibu

Korang boleh click article tu untuk tahu lebih. Dengan pelukan kita dapat mengajar dan menasihati anak. Akan lebih mudah anak anak untuk get along dgn kita. Nak share apa apa pun depa okay. Selain tu ada banyak lagi kepentingan lain. Katanya peluk la anak untuk 20 saat setiap hari. 

BAH, TERIMAKASIH BAH ❤️️ I L Y S M 

7 comments:

  1. Memang power pun kuasa pelukan ini..

    ReplyDelete
  2. Yea i do this to my daughter. Peluk cium dia before n after balik sekolah. Insyaallah dia akan sentiasa menyayangi, menghargai kita.

    ReplyDelete
  3. memang kena peluk sokmo anak2 ni :)

    ReplyDelete
  4. yes
    peluk keluarga lepas tu akan rasa macam hilang beban

    ReplyDelete
  5. Peringatan yang bagus daripada ayah Ika buat semua. TQ Ika share di sini :)

    ReplyDelete
  6. yes betul tu! Abah pun suka jugak peluk anak2 dia walaupun kena marah tapi nanti tidur malam nak dia tepuk jugak sampai lena hihi

    ReplyDelete