Shopee Dapati 93% Wanita Malaysia Cari Fesyen Muslimah Inklusif - Jari Jemari Menari

Jul 5, 2024

Shopee Dapati 93% Wanita Malaysia Cari Fesyen Muslimah Inklusif

 

Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian ♥


Shopee, platform e-dagang terkemuka di Asia Tenggara & Taiwan merupakan platform utama yang menyediakan pilihan fesyen Muslimah inklusif. Kajian Fesyen Inklusif Gaya Lagi Lit oleh Shopee mendapati 93% responden mencari pakaian Muslimah dan inklusif di platform, di mana hampir semua responden (98%) menyatakan keyakinan bahawa Shopee dapat memenuhi keperluan mereka untuk gaya ini. Hasil tinjauan ini mengukuhkan kedudukan Shopee sebagai destinasi utama untuk fesyen Muslimah yang memenuhi pelbagai gaya dan jenis bentuk badan.


Hampir tiga perempat (74%) daripada responden mengesahkan pakaian inklusif yang menyediakan saiz, umur, dan jenis bentuk badan merupakan keutamaan mereka. Tambahan lagi, 16% mencari pakaian sopan yang sesuai untuk semua aktiviti, menunjukkan keperluan untuk pakaian versatil sesuai dengan gaya hidup mereka. Manakala, 10% mementingkan penggunaan bahan lestari dan pakaian bersesuaian dengan keperluan khas, menunjukkan  menunjukkan keperluan dan permintaan yang sentiasa berkembang dan berubah-ubah dalam landskap fesyen Muslimah. 


“Di Shopee, kami memahami keinginan wanita Malaysia dalam fesyen Muslimah yang mencerminkan gaya unik mereka dan memperkasakan keyakinan mereka untuk mengekspresikan diri. Kajian Fesyen Inklusif Gaya Lagi Lit kami mengukuhkan keperluan ini, dengan 99% responden menekankan kepentingan pilihan untuk pelbagai saiz dan gaya. Kami komited untuk memperkasakan pengguna dengan rangkaian pakaian yang lebih luas yang meraikan semua jenis bentuk badan,” kata Ming Kit Tan, Ketua Pemasaran dan Perisikan Perniagaan di Shopee Malaysia.


Kajian ini juga mendapati sekongan komuniti yang kuat terhadap perniagaan fesyen Muslimah tempatan Malaysia. Sebanyak 97% responden menganggap sokongan kepada PKS tempatan seperti Ariana Exclusive, Desince, Garden Store, Hany Shop, Indah Pesona, Le’Fonse, Marvelry, Muslimin dan Muslimah, dan Syifa Exclusive yang mengutamakan inklusiviti dan kepelbagaian dalam reka bentuk mereka sebagai sangat penting. Ini bukan sahaja memperkasakan perniagaan tempatan tetapi juga mengukuhkan infustri fesyen dan ekonomi Malaysia.





Komitmen Shopee untuk memperkasakan wanita Malaysia melalui fesyen melangkaui penawaran teras platform. Pelancaran koleksi 7.7 #ShopeeHaul Gaya Lagi Lit baru-baru ini mencerminkan komitmen ini. Koleksi pakaian kapsul yang dikurasi ini memenuhi pelbagai gaya dan personaliti, membolehkan wanita mengekspresikan diri mereka dengan yakin untuk bergaya. 


Koleksi ini menampilkan tiga gaya berbeza:


  • Warna Lit Lit: Penampilan untuk wanita yang berani dengan gaya unik tersendiri. Ia menggayakan pakaian dengan kombinasi warna kreatif untuk menyerlahkan keunikan diri.


  • Every Body Cantik: Penampilan ini meraikan pelbagai jenis bentuk badan. Ia menawarkan siluet yang mengutamakan pakaian versatil yang memperkasakan wanita dari semua jenis bentuk badan dan saiz untuk bergaya dengan yakin. 


  • Girl Boss: Penampilan ini adalah untuk wanita yang kuat, berdikari, dan bercita-cita tinggi. Ia menampilkan pakaian bergaya dan selesa, sesuai untuk kerja atau sebagai pakaian harian.


Wanita Malaysia juga menonton Shopee Live untuk mencari inspirasi pakaian dan tips gaya. Sebanyak 86% daripada responden secara konsisten berinteraksi dengan penjual fesyen Muslimah dan inklusif serta pencipta kandungan di Shopee Live di mana mereka mendapati inspirasi cara baharu untuk menggayakan pakaian kegemaran mereka dan mengekspresikan personaliti unik mereka.


Kajian Shopee ini menunjukkan gambaran yang jelas: wanita Malaysia mahukan lanskap fesyen Muslimah yang pelbagai dan inklusif. Shopee merupakan dalam landskap ini dengan menawarkan pelbagai keperluan dan gaya  melaluikoleksi seperti #ShopeeHaul Gaya Lagi Lit yang memperkasakan wanita untuk mengekspresikan keunikan dan keyakinan diri mereka. Dengan ini, Shopee mempertingkatkan pengalaman membeli-belah fesyen Muslimah dengan penghantaran tepat waktu (Jaminan Tepat Waktu) dan tempat pengambilan sendiri mudah (Shopee Self-collection). Polisi pemulangan mudah Shopee (15 Hari Pemulangan Percuma, Tanpa Soal*) memperkasakan penerokaan gaya yang pelbagai dengan yakin.


Ketahui lebih lanjut tentang tawaran fesyen Muslimah dan inklusif Shopee sambil membeli-belah RM1 Super Seringgit Fashion Deals pada 7.7 Jualan Fesyen Mega: https://shopee.com.my/m/7-7.


No comments: