BOOK WRAP UP FEBRUARY 2021


Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian  ❤️️

Bertemu kembali dalam entry Book Wrap Up untuk bulan Feb 2021. Rasa macam tak percaya yang bulan ini berlalu dengan sangat pantas dan ika ada rasa seperti terkejar-kejar untuk semua benda yang ika buat. Entry blog pun hanya ada 11 post sahaja. Bukanlah satu pencapaian yang baik. Ika harap dapat hasilkan lebih banyak entry lagi. Ika lebih banyak meluangkan masa di Instagram sebenarnya. Jadi boleh la follow ika di IG :) 

Dalam masa yang sama, bulan ni ika tak dapat nak konsisten baca & review buku dan itu membuatkan kerja ika banyak pending. InshaAllah bulan March nanti kita cuba konsisten balik. 
Tapi, apa-apa sekalipun ika masih bersyukur diberikan kesempatan waktu untuk mencuri sedikit masa untuk membaca walaupun sekejap. 


Bulan ini, ika baca 10 buah buku. 4 buah buku fizikal & 6 ebook. Antara seba utama kenapa ika lebih banyak baca ebook sebab waktu yang kerap dicuri untuk membaca ialah sebelum nak tidur. Capai handphone dan kemudian terus baca. Bila ika baca ebook, ika selalunya akan menjadi seorang pembaca yang fast reader. Kadang tak terasa sangat pun yang buku dah nak ke akhir muka surat :) Haha. Cuma biasalah dugaan membaca masa sebelum nak tidur ni, kita punya mata mungkin dengki dan tak dapat nak beri kerjasama sangat bila dah waktu dia sepatutnya pejam mata haha. 

By the way, apa yang ika perasan. Bulan 2 ini, bahan bacaan ika lebih nipis dan jalan cerita juga tidak berat. Hanya ada sebuah dua saja novel yang ika baca. Memadai sudah. Buku yang ika sudah baca tapi tidak diulas di mana-mana media social, ika tidak kira sebagai wrap up untuk bulan ini. Kita bawa ke bulan seterusnya okay. 

Buku Fizikal
• Malam 1000 Bulan / @kakaksscribble ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Boba Girl / @sabrinaismail ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
• War Of Love / Wannie Nordin ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Wira Kera / Hafiz Ismail ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Ebook ( Swipe sebelah)

• Umar Hatta / Jaja Ahmad ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Puaka Rempit / Khairul Nizam Khairani ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Puaka Bilik Darjah / Rhea ⭐️⭐️⭐️
• Mukbang Girl / @sharinaelisanovelist ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Miss Awesome / @osmndeen ⭐️⭐️⭐️⭐️
• Misi Reunion / Nazry Salam ⭐️⭐️⭐️⭐️

Keseluruhannya, ika seronok dengan pemilihan buku yang ika baca pada bulan ini dan ika harap ika dapat baca banyak buku yang bagus-bagus.  Jumpa lagi dalaam wrap up bulan seterusnya. InshaAllah. Ika juga ada niat untuk meneruskan misi exchange box untuk bulan hadapan. Nanti apa-apa ika akan update disini. 

Terimakasih kerana sudi singgah blog JJM dan baca entry yang biasa-biasa ini. Ika harap sedikit sebanyak ada beberapa perkara yang boleh mendatangkan manfaat buat kalian. 

7 Komen

  1. Wah tahniah dah berjaya baca banyak...Cuya ada dm di ig..nnti cek ya

    ReplyDelete
  2. Banyak membaca bulan ni. Walaupun 2-3 hari kurang dari bulan biasa, memang terasa cepat masa berlalu bulan february ni.

    ReplyDelete
  3. waaa bykkkk !! congrats i nak habis kan satu buku pun...
    did review on this dahh
    https://zieyaweasley.blogspot.com/2021/02/monokromatik.html

    ReplyDelete
  4. belum dapat 1 buku pun bulan ni dgn bulan lepas. lebih tepat lagi, sejak anak pdpr mmg tak sempat apa pun

    ReplyDelete
  5. Wah.. terbaik.. ebook memang memudahkan pembacaan..

    ReplyDelete