Ulasan Buku - Squad Relik Pandora Tamadun Mesir Purba by Angel_K20 - Jari Jemari Menari

Mar 28, 2024

Ulasan Buku - Squad Relik Pandora Tamadun Mesir Purba by Angel_K20

 

Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian ♥



Tajuk: Squad Relik Pandora Tamadun Mesir Purba 

Penulis: @_angel_k20 

Penerbit: @bukubookiut 


"Kami special dari sudut apa? "

"Suka bertindak tak ikut arahan. Puas hati?" -Prof Helt 


Makmal (Bahagian Selatan) Jabatan Zentrix telah dibom oleh pasukan Mixzof sekaligus menyebabkan keadaan menjadi kelam kabut. Tambahan pula bila mengetahui satu relik dari Tamadun Indus berjaya dicuri oleh geng Mixzof. 

Kemudian, Mixzof & pasukannya terus ke Tamadun Mesir Purba untuk mendapatkan peta. 


Disebabkan itulah, Zentrical Z5 digesa untuk ke Tamadun Mesir Purba secepat mungkin untuk mencari kotak pandora & kunci khas milik Firaun Khuman. Misi ini bakal diketuai oleh Frezay. Apa yang terjadi seterusnya? Berjayakah mereka untuk misi kali ini? Dapatkah mereka mendahului Mixzof ? 


Suprisingly, selepas mengikuti kedua-dua siri sebelum ini. Saya boleh cakap semakin lama semakin menarik pengembaraan Zentrical Z5. Tapi kali ni rasa macam lagi best sebab mengingatkan kita dengan movie The Mummy. Especially bila penulis ceritakan secara details suasana di dalam piramid, kemunculan serangga purba & banyak lagi menambahkan keterujaan dalam hati. Tiba-tiba rasa macam nak offer diri nak join team Zentrical Z5. 


Plot twist yang tak disangka-sangka di akhir cerita. ✔️

Fast paced & Page Turner ✔️

Enjoyable ✔️ 

Penuh pengisian ✔️ 


Ada beberapa persoalan dari buku sebelum ini terjawab dalam buku kali ini. Jadi, rasa lebih puas hati sebab tak payah stress tertanya-tanya sendirian. Misi yang diketui oleh Frezay saya kira berjaya 🙌🏻 Kalau dilihat dari ketiga-tiga buku. Karakter setiap seorang dari mereka yang sangat kontra melengkapi each other. Tak semestinya kena pilih satu kepala dengan kita. Kadang yang berlainan jauh lebih best untuk bekerjasama (depends). 


Nak request satu benda je. Boleh tak nak buku seterusnya? hshs.

1 comment:

thes said...

macam best pulak baca review sis... mungkin boleh masuk list PBAKL nanti