Suprise Box dari Blogger Kasihku Amani - Jari Jemari Menari

Jul 26, 2020

Suprise Box dari Blogger Kasihku Amani


Assalamualaikum & Hi readers ❤️️

Harini nak quick update pasal satu parcel yang ika received beberapa hari lepas. Tengok kotak dah tahu dari siapa. Ika sebenarnya nak try dulu projek ni dengan 1 blogger. And, ika pilih untuk cuba dengan Kak Kasihku Amani dulu. Ianya seolah olah macam swap/exchange book. Dalam kotak ni, benda wajib kena ada ialah buku. Berapa banyak buku, buku apa dan sebagainya terpulang. 

Seronok sebab dapat exchange buku kita dengan org lain, dan org tu offer buku yang kita tak pernah baca. And plus, kiteorang bukan saja exchange buku. Tapi we can put anything we want inside the box. Hee. Personally, ika rasa projek swap book ni bagus ya diterapkan dalam kalangan kita sebab dari buku tu dibuang atau diberikan kepada org yang tak menghargai buku tersebut. Ada lagi bagus beri kepada seseorang yang tentu-tentunya akan baca, sayang, hargai buku tersebut. Kita pun akan happy.  It just my personal opinion. 



Buku-buku yang ika pilih memang yang nak dibaca la. Kebetulan sangat, kak sha ada buku-buku tu. Ika pilih tajuk Ari, Penjara & Makalli. And kak sha bermurah hati bagi extra 1 lagi buku tajuk Waddat. Bila tengok balik, semuanya buku seram & thriller. Haha. Tapi tak apa la, ika okay je sebab memang baca genre  macamtu. 

Lepastu, ika macam eksited la bila bawak keluar barang lain. Tak expect pun kak sha nak bagi banyak macamni. Thankyou so much kak sha sebab sudi join projek ni and bagi a lot of things. Ika harap kak sha happy dengan apa yang ika bagi dekat kak sha. Happy reading and teruskan membaca tau. Ika suka tengok macam mana kak sha manage masa untul baca, kerja,uruskan anak-anak & lain lain. 

Ika ada plan nak buat satu lagi projek yang sama. Tapi tengah mencari blogger yang sudi collabrate sebab benda wajib yang patut ada dalam box ialah buku. If ada yang berminat, boleh pm tepi la. Nak cari sorang je hee. Boleh pm di IG - @sicashoid


Ini hadiah yang ika balut untuk Kak Sha. Yes, ika happy buat semua ni. 

Dan nantikan segmen baru yang ika akan buat khas untuk reader blog JJM ni and of course untuk book lover. Harap segmen ni akan konsisten & kerajinan tu sentiasa ada. Doakan! :) Ini mungkin akan jadi segmen paling lama akan bertahan dalam blog ni. InshaAllah. 


Kalau nak baca dekat blog Kak Kasihku Amani pasal parcel Ika, tekan link di bawah. 

16 comments:

Atie Zieya said...

wow... bestnyaaaaaaaaaaaaa

Warisan Petani said...

Tahniah

Rawlins GLAM said...

Menarik nie. Buku yangd ikongsi tu wajib buku baru atau preloved pun boleh? Rawlins pembaca tegar novel thriller, seram dan sewaktu dengannya

Farhana Jafri said...

cantiknya kaksha wrap semua buku! Tengok isi lain dekat dalam tu pun nak tumpang happy sekali haha

Aerill Hassan said...

wah menariknya konsep berbalas2 buku ni. kalau sebelum ni, saya macam ada banyak masa jugak nak membaca buku, tapi sekarang makin kurang. sebab banyak sangat kerja nak disettle kan. :)

Ruby said...

Tahniahhh dapat surprise box. Banyak betul barang-barang dapat. Moga bermanfaat.

Nina Mirza said...

Wah... Cantik sekali hadiahnya. Ya, seronok bila dapat hadiah, nak lagi hadiah tu sesuatu yang kita suka. Good program!

AyuArjuna BiGoshh said...

Suka dapat suprise box mcm ni.. hehehe.. trs mcm x sabar nak tahu apa isi didalamnya

Cik TK said...

Bestnyaaaa!!!

halimah muhiden said...

Sapa yg tak happy dpt surprise box lbh2 lg dpt buku2 yg menarik

iena eliena said...

Wahh bestnyaaa dapat surprised box. Banyak pulak tu. Dapat barang barang yang bermanfaat pulak tu😁😁😁

dr-Life said...

must be very excited to receive such a beautiful surprise box ya... interesting wrap there too

Sis Lin said...

Tahniah, banyaknya hadiah dia dapat..seronokkan jadi tanda hati sebagai kenangan... kadang tak pernah jumpa, tapi dapat hadiah gini, rasa sangat bahagia kann...

anakdenesor said...

book swap! ai nka join ika..hehe

AlongMurni said...

Wah.. Suka konsep balas2 hadiah nie.. Kalu kat kg selalu balas2 makanan.. Baru erat silaturahim.. 😍 😍 😍

Sha Mohamed said...

Yeah!! Dah sampai.. tq juga dekat Ika sebab sudi swap buku dengan akak..