Ulasan Buku - Kru Paranormal Keranda Terbang by Khairul Nizam Khairani - Jari Jemari Menari

Jun 12, 2023

Ulasan Buku - Kru Paranormal Keranda Terbang by Khairul Nizam Khairani

 

Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian ♥


"..beberapa batang jari muncul dan mengenggam tubir keranda. 

....bangun sesuatu dari dalam keranda itu.

SESUSUK TUBUH TANPA KEPALA!!!"


SINOPSIS 

Secara ringkas, Keranda Terbang mengisahkan tentang seorang bidan bernama Mak Wok. Dia mati dengan tragis sekali. Kepalanya hilang begitu sahaja. Kemudiannya, banyak kematian berlaku setahun selepas itu -- di mana mangsa-mangsa yang mati akan melihat kemunculan keranda terbang. Sekaligus dikaitkan dengan Mak Wok kerana Adam telah menemui pusara Mak Wok dalam keadaan mencurigakan & mayat Mak Wok hilang.

Cover comel tapi isi tidak sama sekali. Jangan tertipu okay. Nak tahu asal usul Abe Imtiaz & adik Adam? Baca buku ni. Nak lagi feel baca buku ni. Korang re-read & refresh balik buku Hantu Jarang Gigi & Draugr. Ada Ghazali, Adam, Ehsan & Ridhuan dan ramai lagi. Ehem, meremang juga baca Keranda Terbang ni. Sesekali ada la terbayang-bayang. Phew





Entah berapa ramai dah manusia yang tak bersalah mati katak dalam siri ni. Hanya disebabkan sifat tidak perikemanusian satu manusia lain. Ramai menjadi korban. Rupanya baru la dapat connect dot dot dari siri sebelum ini dengan Keranda Terbang. Dah nampak sinar sikit dah.

Ternganga mulut bila baca ending 😮 Yang pasti bila banyak identiti sudah bertukar maka lebih pening untuk kita fikirkan apa-apa kemungkinan. Penukaran identiti berlaku atas dasar ingin melepaskan diri atau melupakan masa silam.

Patutlah admin @penerbitx suruh sediakan tisu. Rupanya memang betul ada benda yang menyedihkan dalam cerita ni. Sumpah tak sangka tergamak betul dieorang. Dasar tak ada hati perut. Apa dosa orang tu. Tak boleh la part ni. Rasa nak hug karakter tu. Em

Nasib baik tabbing. Senang nak cari isi penting :)

Macam biasa. Mindblowing & Unexpected Plot Twist. Penulis ni rasanya dia rangka cerita ni dari A to Z dengan baik sekali. Well done penulis. Yang pasti taktahu sampai sekarang penulis makan apa sampai jadi bijak tulis cerita macamni.

Masih belum puas hati lagi walaupun dah buku ke 10. Kita dah nak sampai penghujung. To be honest dah ada syak dalang utama siri ni. Tapi tak apa kita tunggu. Next - nak baca Kolam Dewa pula.


No comments: