Ulasan Buku - Siri Puaka Sekolah Hostel by Khairul Nizam Khairani - Jari Jemari Menari

Feb 24, 2024

Ulasan Buku - Siri Puaka Sekolah Hostel by Khairul Nizam Khairani

 


Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian ♥ 


Fahmi merupakan pelajar baru di asrama itu. Dari awal lagi, dia nampak lebih tertarik dengan bangunan asrama lama yang bertentangan dengan asramanya kini. Pelajar dilarang sama sekali untuk jejakkan kaki ke situ atas faktor keselamatan. Bertambah membuak-buak perasaan Fahmi nak explore bila Fahmi acapkali melihat sesuatu di bangunan asrama lama itu pada waktu malam. Apa tindakan Fahmi selanjutnya? 


Kemudian, pada masa yang sama. Berlaku banyak kes kecurian di asrama. Yang pastinya si pelaku bukan calang-calang. Sebab barang yang dicuri tidak dijumpai & si pelaku tak terkantoi. Siapakah dalangnya? 


📌 "Pihak sekolah tidak sepatutnya benarkan kau sekolah disini"

"Kau tak tahu sekolah ini ada sumpahan yang dirahsiakan." - Ikhwan 


Sumpahan buat sesiapa yang lahir pada 29 Februari. Adakah 'dia' yang akan jadi mangsa seterusnya? Bagaimana cara untuk hapuskan sumpahan tersebut? 


Semua tanda soal ini kalian akan dapat jawapan dengan cara kena beli & baca buku Puaka Hostel ni. Kita taknak kasi spoiler. 



Haip @penerbitx ‼️ Kita nak marah ni. Amboi. Kita tertipu dengan banyak benda pasal buku ni. 
Wow. Memang tak expect cerita ni akan turn out jadi lain dari apa yang kita fikirkan. Biasalah fikiran straight kita ni memang kalau baca memang tak dapat nak fikir jauh macam penulis fikir. 

Terbahagi pada 2 bahagian iaitu masa kini & lampau. 
Masalahnya apa? Masalahnya penulis tahu macam mana nak seimbangkan kedua-dua timeline. ☝🏻 Kita boleh nampak jalan cerita semakin lama semakin intense. Persoalan yang ada pasti ada JAWAPAN. Penulis tak tinggalkan pembaca yang innocent macam saya ni terpinga-pinga. Hshs

• Fast Paced ✔️
• Page Turner ✔️ 
• Brilliant Idea ✔️ 
• Enjoyable ✔️ 

Kita rasa for those yang nak baca cerita seram tapi takut. Buku ni sesuai untuk kalian sebab tak seram. Tapi dia penuh dengan kejutan. Macam pusing sana pusing sini. Eh?. How come tak sama dengan apa yang kita predict. 

🏷 Cumanya, kalau la dapat baca POV Fahmi masa 'kejadian itu' mesti lagi umph. Kita tak boleh brain actually. Sebab itulah orang kata kan. Buat apa-apa kena fikir panjang.  #ikareviewbuku 

4 comments:

Syazni Rahim said...

Fast paced tu menarik

fanny_dcatqueen said...

Baca review kakak, seriuslah saya nak sangat baca iniiii , 😍. Baru July nanti saya ke KL lagi, rasanya nak cari novel ni.

Selalu sukaaa dengan novel yg plot twist. Tak bisa ditebak endingnya. Karena jadi seru dan buat tak bisa berhenti baca kan

Sharhanah said...

Tahniah, anda tersenarai sebagai pemenang segmen "Pencarian Bloglist Blog Sharhanah". Blog anda telah dipautkan ke dalam bloglist saya. Semoga ukhwah kita sesama blogger akan berpanjangan sampai bila-bila💐

Eyma Balkish said...

Singgah sini sebentar:)