Temu Mesra Bersama Penulis di Karnival Rakyat Karangkraf 2024 - Jari Jemari Menari

Jul 29, 2024

Temu Mesra Bersama Penulis di Karnival Rakyat Karangkraf 2024



Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian ♥


Entry kalini, kita just nak share secara ringkas apa aktiviti kita pada Sabtu lepas (27 Julai). Pertama sekali, terima kasih buat tim Buku Prima atas jemputan untuk mini pelancaran buku terbaharu bergenre thriller dari 2 orang penulis double A yang tidak asing lagi iaitu Arifful Baqi dan Arman Jazee. Both penulis, kita dah pernah baca karya mereka. Kita sebenarnya baru habis baca buku Leluhur dari Arman Jazee. Kita suka hampir kesemua pasal buku tu. 


Just imagine la, lepas baca tu terus nak ter-reading slump sebab taknak move on dengan buku lain. Nantilah kita bual pasal Leluhur. Same goes to buku Sarung Mantera. Kita harap in future ada la Leluhur 2 & Sarung Mantera 2.Jadinya, bila dapat tahu kedua-dua penulis ada buku baru. Kita automatik teruja :) .Katanya after 4 years. Kan? Apa pun, Tahniah buat kedua-dua penulis untuk kelahiran buku terbaharu. InshaAllah selepas entry ringkas ini, kita akan terus ke entry ulasan buku Sindiket 2. Oki!


  


Selain dari memenuhi jemputan, of course kita nak cuci mata tengok buku and aktiviti yang tersedia. Serius pesta kalini tak main-main sebab kita 3 kali pusing nak cari parking. Full house. Baik nak cari parking sampai la dah masuk ke dalam. Pack. Memang meriah sangat. Kali ketiga pusing tu sebenarnya nak giveup dah. Nasib baik pakcik Rela tolong carikan parking juga. Dengan cuaca panas & kita a bit rushing nak ke mini pelancaran. So, di situ ada sedikit pressure hshs. Tapi, apa pun Alhamdulillah. Semuanya baik-baik saja. 


Selama sejam, banyak juga sharing dari kedua penulis buat para pembaca (secara live & yang hadir ke pelancaran). Kita rasa moderator mainkan peranan dengan sangat baik untuk menaikkan suasana. So far inilah mini pelancaran paling santai kita pernah hadir :).  Cuma, kita rasa disebabkan crowded & ruang agak kecil. Jadi, tetamu yang hadir untuk tengok buku & sesi pelancaran jadi bertembung. Maybe lepasni boleh buat di space yang sesuai supaya yang hadir untuk sesi tersebut dapat berikan 100% tumpuan. Ini sekadar pendapat peribadi saya saja. 



Apa pun, kita happy dapat jumpa penulis buku Leluhur & Sarung Mantera face to face. Dalam kepala memang kita dah aim nak ambil sign. And of course dapat random talk dengan penulis. Yang kita boleh share, penulis bertukang untuk menulis mms makan tahun. Kalau tak silap kita Sindiket 2 ambil masa selama 3 tahun. Lama kan?. So korang yang mana belum dapatkan buku terbaharu Buku Prima yang bergenre thriller ni. Boleh dapatkan di Shopee atau Karangkraf Mall. Nanti kita nak dapatkan buku Pemutus Nyawa pula. Hehe. 

Kita akan belanja 2 video dalam entry kalini. Video suasana di Karnival Rakyat Karangkraf & Video Unboxing Buku Sindiket 2 :) 

2 comments:

Nieyla Nadia said...

penulis ni rupanya dia ada peminat dia..
sbb pernah nampak event-event mcnie kan..ramai rupanya peminat penulis buku atau novel ni..

Rabiahtul adawiyah said...

jauh pula nk pergi