Jualan Parcel Misteri 11.11 dari Dubook Press - Jari Jemari Menari

Dec 8, 2020

Jualan Parcel Misteri 11.11 dari Dubook Press

  

Assalamualaikum & Hi readers ❤️️

Ika merupakan antara orang yang terjebak dalam sales 11.11 haritu. Cumanya, ika tak ada plan lansung nak beli apa apa buku memandangkan ika banyak lagi nak kena habiskan TBR yang makin bertingkat- tingkat di rak. So, ika pun memang tak beli apa apa la masa 11.11 haritu. Tapi, keeseokan harinya, ika scroll Twitter. Ternampak tweet dari Dubook Press. 

Sebelum ni, ada ternampak yang Dubook Press ada kata yang mereka dah tak akan beroperasi lagi dan buku-buku akan dilupuskan. Ada la gambar buku-buku yang terdampar tunggu masa nak kena lupus. Tapi kita as a orang yang sukakan buku. Jadinya, kita fikir sayangnya. Kenapa tidak dijual? 

Memang masin mulut. Terus Dubook Press lanjutkan jualan yang 11.11 tu ke 12.11. 11 buku hanya RM 11. Satu jatuh RM 1 la. Memang berbaloi sangat. Ika memang tak fikir panjang la. Terus beli sebabnya kalau nak diikutkan, ika tak banyak baca buku Dubook. So why not! Dah nama misteri, ika harap tak dapat la buku yang sama ada dekat rumah ni. Kalau tak kena let go la. 



Tapi, malangnya ada berlaku beberapa perkara dari pihak DP. Setelah beberapa minggu ika tunggu parcel sampai. Masih tidak berkunjung tiba sampailah admin DP ws ika personal. Ika just nak share dekat sini so that in future, bila baca ika dapat recall balik sekian sekian kejadian yang pernah terjadi. Mereka kata order ika tiada dalam sistem mereka. Konfius sangat during that time. But then, Ika hantar proof yang ika dah buat payment & no order. And, DP terus proceed order masa tu jugak. Dalam 1 hari dah sampai bukunya. Alhamdulillah . 

Personally, 1st dapat parcel DP. Ika perasan yang mereka tidak balut buku dengan bubble wrap. Jadinya, ada beberapa buku terkelepet sikit di hujung-hujung dan bersepah sepah dalam plastik. Adakah ika seorang pembeli yang cerewet? Tidak. Tapi, sebab mengenangkan yang buku ni bukan 1 tapi 11 buah. Jadinya ika rasa macam kalau letak something untuk protect buku itu kan lebih baik. Sedih? A bit. Sebab ika pernah beli buku dengan harga RM1 juga, still diletakkan bubble wrap. But it's okay la. Nak fikir sangat pun tak ada guna. Terima saja la. Kalau semua pembeli pun okay tak ada komen mengenai ini, ika rasa semua org pun boleh accept la. But then, ini hanya sekadar pemerhatian ika. Jangan marah! :) 


Senarai 11 Buku Misteri 
    • #TPPA / Mat Rozi 
    • Burgermpak / Aloy Paradoks, Rayza & Bias 
    • Buku Kitab Rumi 2 / Rumi 
    • Be A Giver : Bahagia Dengan Memberi / Mufarwa Farid
    • Cerpen-cerpen Underground / Saharil Hasrin Sanin
    • Desaturasi Merah Jambu 
    • Yak Bo Te 2 / Amin Landak`
    • Brader, Kita Mesti Terus Hidup / Nasir Jani
    • #CeritaSeram3 : Syaitan / Jarr Nadjmuddean
    • Obligasi Aku Pun Boleh Bahagia / AK
    • Harta Rampasan Perang / Khairul Anuar 
Overall, still satu pembelian yang berbaloi. Yang ini, ika tak nafikan. Terimakasih DP sebab jual murah murah dan semoga maju jaya akan datang. 

* Post ini bukan untuk menjatuhkan atau mengutuk. It just my experienced and my 2 cent! Thankyou. 

7 comments:

Shafyqah Azahar said...

its ok to share ika! atleast kalau dorang baca dorang boleh perbaiki!

Atie Zieya said...

bestnyaa!!! sapa yg mmg suka kumpul buku! mmg berbaloi kan shopping

mummy_ayu said...

menariks....

Tiara Sapphire said...

murahnya..tak pernah lagi beli buku dubook ni.

https://www.tiarasaphire.com/2020/12/drama-kampung-pisang-bersiri-siri-2020.html

Sha Mohamed said...

sebagai pembeli memang kita nak yang terbaik dari penjual.. tak salah pun ambil notes mengenai perkara nie untuk future mereka..

Farhana Jafri said...

murah tu RM1 je, dekat rumah pun tak banyak sangat buku dari dubook. Selamat membaca ika :)

Cik TK said...

Wah murah tu dapat harga macam tu... Cik TK tak pernah lagi baca buku keluaran DP ni..