EBOOK REVIEW - HADIRNYA MENZAHIRKAN SETIA BY CICI AIDA - Jari Jemari Menari

Nov 13, 2020

EBOOK REVIEW - HADIRNYA MENZAHIRKAN SETIA BY CICI AIDA

 

Assalamualaikum & Hi readers ❤️️

Ebook kalini memang tak plan nak baca dalam masa terdekat tapi sebab bila belek tengok macam boleh habiskan dalam masa sekejap. Ika decide untuk terus baca. Memang ebook ni sangat santai untuk dibaca. Kebetulan, memang ika tengah mengalami simptom reading slump and tiada mood untuk update blog. Mungkin bacaan nipis macam ni okay untuk ika.

Penulis: Cici Aida 

Format: Ebook 

Harga: RM 10 - Ebook 

Ebook yang mempunyai 45 mukasurat ini mengisahkan tentang Nurin Syakila & Naqil Farid Qayum. Kehidupan mereka suami isteri ternyata dalam fasa yang tidak baik setelah beberapa tahun mendirikan rumahtangga. Sya mula perasan akan perubahan suaminya apabila banyak hal rumahtangga yang sepatutnya menjadi tanggungjawab suaminya, dilepaskan kepadanya 100%.

Akan tetapi, ternyata seorang gadis bernama Sya ini masih mampu berlembut dan sabar dengan suaminya serta bersangka baik walaupun kalau difikirkan secara logiknya. Suaminya itu memang membawa masalah kepada dia. Suami dia lebih pentingkan diri sendiri dari isteri dan anak. Kebajikan anak jatuh no berapa entah, kebajikan dia no 1. Blergh.

Namun, kejadian yang tidak pernah disangkanya terjadi depan mata Sya. Kecewa dengan suami yang disayanginya. Tapi, dia kena terima yang semua ini benar benar terjadi. Nak tahu apa yang jadi? Kena baca la ebook HMS. Plaster siap mulut takut termaki watak yang jahat jahat dalam ni haha.

Jalan cerita ringkas dan konflik yang ada dapat diselesaikan dengan baik. Puas hati dengan endingnya. Secara peribadi, ika memang suka sangat dengan watak Nurin Syakila dalam ebook ini. Siapa kata bila terjadinya perkara yang melukakan hati boleh buatkan kita jadi lemah dan terduduk?. Sya buktikan yang dia mampu berdiri dan teruskan kehidupannya dengan lebih baik dari sebelumnya. ❤️ Positif sangat vibes yang watak Sya ini berikan! Untuk watak Farid, meh sis nak gelak kat depan muka engkau! Geram aku. Haha okay puas emosi. Kbye.

Kalau kalian berminat untuk dapatkan ebook ini boleh direct contact penulis ya. 

7 comments:

Tiara Sapphire said...

aish tak sukalah suami selfish macam ni.

Syazni Rahim said...

kesian lah wife kan bila suami tiba2 jadi macam tu. hmm. nak dapatkan mini novel pertama saya, boleh jemput tengok di blog hee :)

Cik TK said...

Selfish betul suami dia ye? Kebajikan dia no. 1, pastu dah la segala tanggungjawab serah kat bini 100%. Suami dan bapa jenis apa ni?

Unknown said...

Akak suka novel dan cerpen kisah perkahwinan macam ni.

Shida Radzuan said...

boleh stress ooo baca kisah cmni selalu hahaaa

sophea ◇ said...

kalau saya pun baca tak boleh tebal sgt 😂 nanti baca separuh je . Ish laki dia ni penting diri baik tk pyh kawin

Sha Mohamed said...

Adoi.. payahnya kalau suami pentingkan diri sendiri..