Unboxing Siri Saga Hero dari Penulis Hilal Asyraf - Jari Jemari Menari

Sep 6, 2020

Unboxing Siri Saga Hero dari Penulis Hilal Asyraf


Assalamualaikum & Hi readers ❤️️

Kalini, ika nak update short entry. Ken? Ken la. Haha. Alhamdulillah, sampai juga set Saga Hero ini depan rumah beberapa hari lepas. Sebenarnya, ada ternampak post dari penulis Hilal Asyraf yang dia nak beberapa orang untuk berikan ulasan tentang buku-buku yang dia tulis. Dia akan berikan set buku yang ditulis untuk kita berikan ulasan yang jujur. Aha. Menarik! 

Bagi ika, ini satu peluang keemasan. Sebab ika tak pernah lagi baca karya penulis. Jadinya, mungkin masa baca nanti akan jadi first impression tentang gaya penulisan Hilal Asyraf. Oh ya, Hilal Asyraf bukanlah satu nama yang asing dalam kalangan book lover dan penulis memang sudah dikenali dalam industri buku. Dan kebanyakan review yang ika baca di GR dan media social, rata-rata pembaca memang sukakan karya penulis. 

Maaf la ya sebab gambar ambil rushing-rushing macam ini la gayanya :)

Sebab rajin, ika buat video unboxing buat pertama kalinya dalam hidup ika. Sebab eksited bila nampak parcel buku sampai. Ika pilih Set Saga Hero sebab kata mereka yang sudah baca buku ini, Saga Hero ala ala cerita Marvel versi Malaysia. Dan yang bestnya diterapkan unsur unsur islamik. Tambahan, cover buku dia mengancam dengan tajuk-tajuk yang buatkan ika curious. Ika taknak buat research mengenai buku ni samaada ianya berkaitan antara satu sama lain atau tidak. Nak bagi suspen dekat diri sendiri. 



Menarik sebab unsur islamik jarang diletakkan di dalam sesebuah buku. Percubaan pertama ika untuk baca genre sebegini. Ada banyak lagi karya HA yang ika ingiin dapatkan. Tapi, biarlah ika habiskan set ini dulu sebelum beli yang lain. Taknak jadi tamak haloba haha. Ika tengah aim Gelombang Baru tu. Nampak mcm best.

Ika harap kalian enjoy dengan video unboxing biasa-biasa dari ika. Ika budak baru belajar. Ini pun hasil bantuan adik. Kalau tak ada dia, mana mungkin ada video haha sebab dia yang record and editkan. Ini, kena beli tripod ke eh kalau dah mcm ini gayanya? Haha. 


Maka bertambahlah list buku TBR. Nak kena cari mood pulak untuk baca buku sebab rasanya bulan ni tengah mengalami reading slump. Sedih betul sebab satu buku pun tak boleh baca sebab asyik ketiduran. Harap bulan ni, dapat la baca banyak buku. 

So, see you gais in my next entry tau! Anything, komen je di bawah. 

18 comments:

Kai said...

kai pernah baca takdir 1 je, pinjam kat library. kai tak pernah baca fiksyen islamik before tu, tapi karya hilal asyraf memang best. kai sampai nangis huhu

Atie Zieya said...

wait for the review pasal novel ni :)

nikkhazami said...

rajin eh baca buku. saya dah lama tak baca buku. lebih suka fiction dan fantasi. rasa macam nak start balik hehe

nurul aqidah azahar said...

kalau siapa suka membaca ni memang seronok la dapat buku2 mcm ni tambah kalau karya yg kita minati. bagus2..

Farhana Jafri said...

ha'ah novel genre islamik jarang ada dalam novel. Dulu suka baca Melur Jelita sebab ilmu sejarah dan islamik dia. Lepasni boleh try HA pulak

Decamellia said...

Aaaaaa bestnya siri saga hero. Marvel Malaysia versi islamik. Nak juga lah beli

AyuArjuna BiGoshh said...

Lama dah x membaca buku.mcm ni. Suka sebab blh bantu tingkatkan tatabahasa

Encik Mus said...

Bagus hobi membaca ni.. memang best kalau dapat kumpul koleksi dari penulis kegemaran

Ruby said...

Wowww novel camni dah ada eh. Akak dah lama tak baca novel sebab nak termuntah dengan fiksyen cinta cintun dan kekayaan keluarga dalam novel yang ada sekarang. Nanti nak cari la novel yang ika baca. Share lg tau pasal penulis novel yang best. Akak suka!

Wai Yee aka Rane said...

The Set Saga Hero book set is so nice to read. Best companion at home during the pandemic time.

Sis Lin said...

Sis ada juga 3 buah buku dari Hilal Asraf ni, memang best bacanya... yang HERO tu Sis takde, nak cari gak laaaa

Kitkat Nelfei said...

Menarik juga tajuk2 novel penulis Hilal Asraf ni. Okay, nak try usha la nanti.. lama pulak tak membaca. Last baca yang Ramlee Awang masa zaman uni dulu2.

Nadia Johari said...

Tak pernh baca buu Hilal Asraf ni. Macam best je tengoknya.. Nampaknya kenebeli satu kot tertarik kan.. Tapi takut takde masa pulak nak baca

Balqis Athirah said...

Penulis HA ni memang best buku-buku dia. Tengok post ni kang Qiss terjebak juga nak beli buku dan baca. Selalu kalau baca buku memang non stop lah. Selamat membaca okeh!

Ana Suhana said...

Tak pernah baca hasil tulisan HA lagi. Tapi ramai yang kata best. Kena cuba juga lah baca nanti.

Mahamahu said...

Kita bukan lah pembaca novel yang tergar tambah nak baca buku tebal-tebal ni tapi kalau ada orang tulis sinopsis kita suka lah baca senang ringkas dan boleh faham hehehehe..

Zharif Azis said...

Sangat tabik pada mereka2 yg suka membaca nie. Sy nak baca buku nipis pon xleps. Baca buku utk exam je. Selebihnya xde. Hahahaa

iena eliena said...

wah banyak nya buku..terbaek..bagus betul rajin membaca.. iena memang tak suke membaca buku sangat hehe