KOLEKSI EBOOK - PENULIS TEMPATAN - Jari Jemari Menari

Aug 28, 2020

KOLEKSI EBOOK - PENULIS TEMPATAN


Assalamualaikum & Hi readers ❤️️


Ika ada banyak nak share dengan kalian semua mengenai buku. Tapi, ika nak slowdown sedikit supaya kalian tidak bosan dengan entry entry ika. Tapi, sebenarnya blog ika ini memang main focusnya adalah book review & book sharing. Lifestyle, movie review dan sebagainya adalah tambahan untuk ika improve diri ika dari semasa ke semasa untuk tidak stick kepada satu benda saja iaitu buku. Ika juga nak share dengan semua mengenai benda-benda lain. Doakan ika supaya idea menulis mencurah-curah dan ada content yang menarik selain buku :)

Let's proceed. 



Bulan Ogos ni, rezeki dapat ebook dari penulis tempatan yang masih fresh dalam industri buku. Kebetulan sangat, ika memang tengah terbuka hati untuk membaca karya penulis baru. Nak ubah mindset ika terhadap novel cinta. Adakah masih sama storyline nya dengan 10 tahun lepas? . Ika sentiasa mengharapkan ada perubahan dalam kisah-kisah cinta sekurang-kurangnya sedikit. Kelainan itu kena ada untuk memberi satu vibes baru dalam diri pembaca. 

Tak sangka juga sebenarnya bila dibelek-belek phone, rupanya ada 9 buah ebook yang ika dapat plus 1 ebook memang dapat percume (Exclusively Mine).Alhamdulillah. Terimakasih banyak-banyak kepada penulis-penulis sekalian kerana bermurah hati berikan kepada ika dan beri ika peluang untuk mengulas ebook kalian. All the best in future tau. 

Ada yang ika dah baca dan review dalam blog. Ika sertakan link ya so that korang boleh go through untuk baca ebook yang sudah direview. InshaAllah more to come. 





Mengikut peredaran masa, ika juga merasakan percubaan penulis publish ebook adalah satu langkah yang baik. Mungkin ada baiknya ebook kalau difikirkan. Ada juga buruknya. Baiknya, bagi ika bila ika malas nak pegang physical book atau bawak ke mana mana. Ika suka baca dekat phone :)

Ada banyak lagi ebook penulis tempatan yang ika masih tidak baca. Nanti, ada rezeki ika akan dapatkan dan baca . Kalau ada antara penulis yg ingin berikan ebook atau buku untuk ika baca dan review boleh dm atau email ika :- 

Email: sicashoid@gmail.com 
IG: www.instagram.com/sicashoid

17 comments:

Atie Zieya said...

now everything hujung jari..so easy kan!

Ika.S said...

Yes. Semua hujung jari je. Best sangat 😊

sophea ◇ said...

wah menarik , selalu saya baca dekat wattpad je . tula , saya harap saya terbuka hati nak baca nvel tempatan dapat juga bantu karya anak tempatan

Ika.S said...

Ika baru nak explore wattpad. Agak ketinggalan sebenarnya tapi why not kan. At least mencuba untuk explore jua hehe. InshaAllah.

Syazni Rahim said...

best ni dah siap compile tajuk

Sha Mohamed said...

Bila dijadikan ebook kita boleh simpan dalam library maya.. Walaupun buku fizikal tetap menjadi pujaan namun dengan keadaan ekonomi sekarang, ebook merupakan pilihan alternatif untuk penggemar buku.. Ini pandangan kak Sha lah.. Kak Sha pun dah mula beli ebook dan jadikan koleksi di library maya.. hehehe..

Muhammad Naim Abdullah said...

Senang ada e-book ini memudahkan urusan yang mereka hendak membaca tak kira tempat dan masa kan

Bae Roslan said...

senang dah lani. takda alasan untuk tak membaca kan. nanti nak baca review ika. thanks sharing

Fadima Mooneira said...

Wah......good sharing. Bagus......ramai penulis tempatan day keluarkan ebook. Saya lebih suka physical book dpd ebook. Mata x tahan nak menghadap screen lama sgt.

yaya_flanella said...

Zaman sekarang ni memang orang dah ramai guna ebook je bagi memudahkan pengguna. Memang satu alternatif yang baik bagi kita semua. Boleh membaca dimana-mana hee

AyuArjuna BiGoshh said...

Ramai juga penulis tempatan. Bangga tgk. Moga semuanya trs sukses

HI Apakata Mommy said...

kalau melalui ebook ni, sale jualan 100 kita punya sendiri ke? iyalah kalau dulu novel, Ada published kan

xulhlmi said...

yeay! finally banyak lagi lah e-book! zul memang suka baca buku atas talian je, sebab tak suka usung buku ke hulu ke hilir. heheh

Zharif Azis said...

wahhhh menarik nie. sekarang mmg ramai lebih memilih utk membaca e-book. paperless dan jimat ruang rumah.nanti bolehlah jenguk2 mana yg berkenan

siennylovesdrawing said...

thanks so much for sharing this list of ebooks, learnt more local authors now, gonna check them all :D
cheers, siennylovesdrawing

Rabiahtul adawiyah said...

Good sharing.

Sunshine Kelly said...

Thanks for sharing this, another platform for me to look out for more ebook. Nowadays i also like to read more.