ZINE REVIEW - KEKASIH SEGERA BY ELLA SYASDHIA - Jari Jemari Menari

Aug 29, 2020

ZINE REVIEW - KEKASIH SEGERA BY ELLA SYASDHIA


Assalamualaikum & Hi readers ❤️️

Ikutkan, zine ini penamat Goodreads Reading Challenge ika untuk tahun 2020. Tetapi, ika tak jumpa zine ini di GR untuk direview. Maka, nanti kena add manual di GR. Tengah tak rajin. :'( Zine ini, ika baca di PNM eReader. Ini bacaan kedua ika dari penulis. Sebelum ini, ika ada baca Dia Setajam Kaktus. Mungkin lepas ini, ika akan letak review DSK di dalam blog. 

Rupanya setelah ika baca di carian google, zine ini sebenarnya dihasilkan di wattpad. Kalau tidak silap dan penulis sendiri mengeluarkan zine ini. Kalau salah info, minta ika untuk betulkan ya. Dicetak mengikut permintaan. So, zine ini berformat paperback dan ebook. Kalau untuk paperback, kalian boleh tanya kepada penulis. Tetapi kalau untuk ebook. Boleh baca samada di PNMeReader atau eSentral. 



PENERBIT: NOVELLA PUBLICATION
MUKA SURAT: 99 MUKA SURAT
BAB : 11 BAB 

SINOPSIS: Pertemuan pertama sudah mengundang rasa tidak selesa Mariam. Hadi ni baru keluar dari gua ke? Pandang Mariam macam tak pernah tengok perempuan! Namun, hanya sebaris ayat mengubah hidup mereka. 'Jadi girlfriend I?". 
Bagaimana seorang lelaki asing boleh bertukar menjadi kekasih sesegera itu? Bahkan lelaki itu tahu hampir separuh mengenai diri Mariam. Siapa Hadi sebenarnya? Kala Mariam diludah nista yang tidak benar, siapa sudi membela?


Source: Google & Writer

Disebabkan ini merupakan zine. Maka, sekejap saja ika mengambil masa untuk menghabiskannya. Zine ini bertemakan cinta. Dan memang dikategorikan sebagai bahan bacaan santai. Seperti yang dibaca di sinopsis, secara ringkasnya. Pertemuan antara Mariam & Hadi telah menjadikan mereka sebagai kekasih segera. Hal ini disebabkan oleh perkara yang berlaku diluar jangkaan. 

Nak komen watak Arif dan Ellie. Especially Arif. Ika paling tak suka orang (Arif)  yang suka memutar belitkan keadaan dan perkataan. Meskipun, mereka tidak sengaja atau sengaja. Sebabkan apa yang diperkatakan, orang lain yang tidak bersalah mungkin menjadi mangsa keadaan. Dan jadi manusia (Ellie) ni, jangan cepat melenting dan percaya bulat-bulat apa yang diperkatakan orang okay? 

Dan untuk Hadi & Mariam. Ini cerita kalian. Saya enjoy baca. Walaupun saya sendiri mengharapkan penulis panjangkan lagi cerita sebab dah nak sampai penghujung baru saya sedar, i want more haha. Tapi at the end of the day, kita tahu la endingnya bagaimana. Cuma sebagai pembaca yang tamak haloba, nak lebih. Haha. 

Sangat santai sehinggakan dah nak sampai penghujung pun tak sedar. Seronok flip ebook. :)

Source: Google & Writer








4 comments:

Atie Zieya said...

wattpad byk novel english juga kan ? for novel2 di wattpad ada yang kena purchase tak ? ka free reading?

Syazni Rahim said...

Buku kalau buat kita tak boleh berhenti flip ni, memang seronok!

Sha Mohamed said...

Comelnya cover dia..

Rabiahtul adawiyah said...

TAHNIAHH KAK MENANG HEADER BLOG TOP KOMEN BULAN MAY 2021